Οι στόχοι του προγράμματος της σημερινής ημέρας ήταν να εισαχθούν τα παιδιά σε εκείνες τις έννοιες που θα τα βοηθήσουν αργότερα να μπορέσουν να αποφασίσουν εάν μία ιδέα ΕΙΝΑΙ ή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ καλή.Να κατανοήσουν- μέσα από τις έννοιες Ή και ΚΑΙ- οτι υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι για να σκεφτόμαστε για τα πράγματα και τέλος, να αρχίσουν να ασκούνται στην προσοχή και στη συγκέντρωση.
Παίξαμε πολλά παιχνίδια με τις λέξεις. Κάναμε προτάσεις του τύπου "Σήμερα ΕΙΝΑΙ Τρίτη. Α, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ; Έχετε δίκαιο, σήμερα ΕΙΝΑΙ Δευτέρα"."Αυτό που βλέπω ΕΙΝΑΙ ένα καρεκλάκι, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ένα τραπέζι! Τα παιδιά έκαναν τις δικές τους προτάσεις και μάλιστα με ευφάνταστο τρόπο.Στη συνέχεια, τους ζητούσα να μου φέρουν Ή ένα τουβλάκι Ή έναν μαρκαδόρο και αργότερα ένα τουβλάκι ΚΑΙ έναν μαρκαδόρο (για να γίνει η κατανόηση και ο διαχωρισμός των εννοιών).Πρώτος ο αρχηγός της ημέρας έδινε παραγγέλματα ενώ μετά, το λόγο πήραν και άλλα παιδιά. Ο ένας προσπαθούσε να μπερδέψει τον άλλον και υπήρχε μία ευχάριστη ατμόσφαιρα, όπου τα παιδιά μάθαιναν παίζοντας.Στη συνέχεια, παίξαμε το παιχνίδι του ΣΩΣΤΟΥ και του ΛΑΘΟΥΣ. έλεγα διάφορες λέξεις που ανήκαν σε μία κατηγορία,π.χ. ζώα και ανάμεσα τους υπήρχε και μία άλλη λέξη, π.χ. ποτήρι.Τα παιδιά έπρεπε να απαντούν με τις λέξεις ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ.Η συγκέντρωση και η προσοχή είναι προαπαιτούμενα αυτής της δραστηριότητας.Παίξαμε παντομίμα χρησιμοποιώντας τις λέξεις ΕΙΝΑΙ;/ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;ενώ συνεχίσαμε με ένα ομαδικό παιχνίδι,όπου ένα παιδί καθόταν στη μέση του κύκλου με κλειστά μάτια και διάλεγε με το χέρι του ένα παιδί από τα υπόλοιπα που είχαν σχηματίσει κύκλο.Το επιλεγμένο παιδί έκανε τη φωνή του σκύλου και οι υπόλοιποι έλεγαν "ΕΙΝΑΙ ο Κώστας Ή ο Ευρυπιδης;Το παιδί στη μέση του κύκλου έπρεπε να αναγνωρίσει ποιος ήταν και μετά άλλαζαν θέσεις.Στο τέλος, διαβάσαμε το βιβλίο της Μ. Κριεζή "Αχ, γιατί να είμαι γάτα" που επαναλαμβάνει τις λέξεις ΚΑΙ..ΚΑΙ. "(Άμπρα κατάμπρα και λάδι και ξύδι..)" και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το αστείο περιεχόμενο του.
Παίξαμε πολλά παιχνίδια με τις λέξεις. Κάναμε προτάσεις του τύπου "Σήμερα ΕΙΝΑΙ Τρίτη. Α, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ; Έχετε δίκαιο, σήμερα ΕΙΝΑΙ Δευτέρα"."Αυτό που βλέπω ΕΙΝΑΙ ένα καρεκλάκι, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ένα τραπέζι! Τα παιδιά έκαναν τις δικές τους προτάσεις και μάλιστα με ευφάνταστο τρόπο.Στη συνέχεια, τους ζητούσα να μου φέρουν Ή ένα τουβλάκι Ή έναν μαρκαδόρο και αργότερα ένα τουβλάκι ΚΑΙ έναν μαρκαδόρο (για να γίνει η κατανόηση και ο διαχωρισμός των εννοιών).Πρώτος ο αρχηγός της ημέρας έδινε παραγγέλματα ενώ μετά, το λόγο πήραν και άλλα παιδιά. Ο ένας προσπαθούσε να μπερδέψει τον άλλον και υπήρχε μία ευχάριστη ατμόσφαιρα, όπου τα παιδιά μάθαιναν παίζοντας.Στη συνέχεια, παίξαμε το παιχνίδι του ΣΩΣΤΟΥ και του ΛΑΘΟΥΣ. έλεγα διάφορες λέξεις που ανήκαν σε μία κατηγορία,π.χ. ζώα και ανάμεσα τους υπήρχε και μία άλλη λέξη, π.χ. ποτήρι.Τα παιδιά έπρεπε να απαντούν με τις λέξεις ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ.Η συγκέντρωση και η προσοχή είναι προαπαιτούμενα αυτής της δραστηριότητας.Παίξαμε παντομίμα χρησιμοποιώντας τις λέξεις ΕΙΝΑΙ;/ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;ενώ συνεχίσαμε με ένα ομαδικό παιχνίδι,όπου ένα παιδί καθόταν στη μέση του κύκλου με κλειστά μάτια και διάλεγε με το χέρι του ένα παιδί από τα υπόλοιπα που είχαν σχηματίσει κύκλο.Το επιλεγμένο παιδί έκανε τη φωνή του σκύλου και οι υπόλοιποι έλεγαν "ΕΙΝΑΙ ο Κώστας Ή ο Ευρυπιδης;Το παιδί στη μέση του κύκλου έπρεπε να αναγνωρίσει ποιος ήταν και μετά άλλαζαν θέσεις.Στο τέλος, διαβάσαμε το βιβλίο της Μ. Κριεζή "Αχ, γιατί να είμαι γάτα" που επαναλαμβάνει τις λέξεις ΚΑΙ..ΚΑΙ. "(Άμπρα κατάμπρα και λάδι και ξύδι..)" και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το αστείο περιεχόμενο του.