Σχολικό ημερολόγιο 2014-2015

Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2014

Βήματα για τη ζωή

Ξεκινήσαμε το 1ο μάθημα..Παρουσίασα το πρόγραμμα στα παιδιά λέγοντας πως είναι ένας τρόπος για να μάθουμε  να λύνουμε τα προβλήματα μας, να είμαστε χαρούμενοι και να περνάμε ωραία.Έγραψα τον τίτλο στον πίνακα και εξήγησα πως επειδή θα υπάρχουν πολλά και ωραία πράγματα να κάνουμε, χρειαζόμαστε έναν βοηθό, που θα είναι το "τιμώμενο πρόσωπο" της ημέρας. Ο βοηθός αυτός θα φοράει μία κονκάρδα για να ξεχωρίζει και θα παρουσιάζει τον εαυτό του, φέρνοντας το πρωί φωτογραφίες του, αγαπημένα του τραγούδια, παραμύθια κ.α, τα οποία θα κολλάει πάνω στον "Πίνακα του Βοηθού". Μπορεί να προσκαλέσει και τη μαμά ή τον μπαμπά του να μας αφηγηθούν μια ιστορία για την οποία ο φίλος μας είναι περήφανος!Στο τέλος της ημέρας, θα παραλαμβάνει το δίπλωμα του, όπου όλα τα παιδιά θα γράφουν από μία "φιλοφρόνηση" για αυτόν!Για να είναι όμως δίκαιος ο τρόπος επιλογής του βοηθού, καταλήξαμε μετά από καταιγισμό ιδεών, να κάνουμε κλήρωση. Τα παιδιά γράψανε σε μία λωρίδα χαρτιού το όνομα τους και το βάλανε σε ένα κουτί που έλεγε "εγώ δεν έγινα ακόμη βοηθός".Τραβήξαμε ένα χαρτάκι και ορίστηκε έτσι ο πρώτος βοηθός για το επόμενο μάθημα.Το δικό του το χαρτί το βάλαμε σε ένα άλλο κουτί που έλεγε "Εγώ έγινα βοηθός".Έτσι, θα γίνουν όλα τα παιδιά βοηθοί πριν αρχίσουμε ξανά να διαλέγουμε από όλα τα ονόματα.Για να δείξω πως ακριβώς θα παρουσιάσει τον εαυτό του, παρουσίασα εγώ τον δικό μου!Είχα φέρει φωτογραφίες από σημαντικές στιγμές της ζωής μου, περιέγραφα πως αισθανόμουν κάθε φορά που τις έβλεπα και εξήγησα τον λόγο που τις επέλεξα. Έτσι, ακούστηκαν λέξεις όπως "ευτυχία, συγκίνηση, υπερηφάνια,αγωνία" και χρησιμοποιήθηκαν δευτερεύουσες αιτιολογικές προτάσεις με διαφορετικούς συνδέσμους.Στα παιδιά άρεσε πολύ που ήταν μάρτυρες αυτής της παρουσίασης και άκουγαν με προσοχή κάνοντας ερωτήσεις και σχόλια..Ευελπιστώ ότι θα χαρούν να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους..
 
Βάλαμε τα ονόματα μας μέσα στο δοχείο