Σχολικό ημερολόγιο 2014-2015

Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

Βήματα για τη ζωή



Σε συνέχεια του προηγούμενου μαθήματος ασχοληθήκαμε σήμερα με τo γεγονός  ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς ίδιος με κάποιον άλλο και ότι είμαστε ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ. Μία δραστηριότητα για να κατανοήσουν τα παιδιά ότι κάθε άνθρωπος βλέπει τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά ήταν η «Δραστηριότητα της Διαφορετικής Οπτικής». Σηκώνονταν ανά δυάδες και βλέπανε το καρεκλάκι από διαφορετικές πλευρές ο καθένας. Μετά, περιέγραφαν αυτό που είχαν δει. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι αν και βλέπουμε το ίδιο αντικείμενο, ο κάθε ένας έχει διαφορετική οπτική γωνία. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ιδέες, τις απόψεις και τις γνώμες μας. Αυτός που έχει διαφορετική άποψη από τη δική μου δε σημαίνει ότι  είναι ΑΝΩΤΕΡΟΣ ή ΚΑΤΩΤΕΡΟΣ. Είμαστε απλά  ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ. Μία ακόμη δραστηριότητα την οποία μπορείτε να κάνετε και στο σπίτι είναι να δώσετε στα παιδιά ένα τελειωμένο ρολό κουζίνας και να τους πείτε να δουν ένα αντικείμενο και να το περιγράψουν. Στη συνέχεια να αλλάξουν θέση και να το δουν από την άλλη μεριά. Να το ξαναπεριγράψουν, κ.ο.κ. Σιγά σιγά, τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές ιδέες και πρέπει να τις σεβόμαστε όλες. Επίσης, αρχίζουν να μπαίνουν στη θέση του άλλου και να μη βλέπουν τα πράγματα εγωιστικά. Στη συνέχεια, τους έδειξα στον υπολογιστή 2 πίνακες ζωγραφικής. Ο 1ος ήταν οι «Άνθρωποι με καπέλο» του Κ. Γαϊτη και ο 2ος «Οι 4 εποχές» του Γ. Τσαρούχη. Τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις για ό,τι έβλεπαν και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι αν και βλέπουμε τα ίδια αντικείμενα ο κάθε ένας μας έχει διαφορετική αντίληψη. Επίσης, συνειδητοποιήσαμε ότι μπορεί να έχουμε ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά με άλλους ανθρώπους, αλλά είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ. Στο τέλος, δημιούργησα ένα φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά έπρεπε να ζωγραφίσουν όπως αντιλήφθηκαν τον πίνακα ζωγραφικής που τους έκανε εντύπωση.
"Άνθρωποι με καπέλο", Κ. ΓαΪτης

"Οι 4 εποχές", Γ. Τσαρούχης


Βλέπουμε τους πίνακες ζωγραφικής και συζητάμε


Το φύλλο εργασίας για δημιουργική αποτύπωση και έκφραση ιδεών



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο