Σχολικό ημερολόγιο 2014-2015

Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2015

Βήματα για τη ζωή

Το σημερινό μάθημα αφορούσε τους περισπασμούς και την προσπάθεια μας να διατηρήσουμε την προσοχή μας, αγνοώντας τους –κάτι πολύ χρήσιμο στο χώρο του νηπιαγωγείου… Παίξαμε παιχνίδια ρόλων με τις κούκλες του προγράμματος όπου τα παιδιά έπρεπε μέσα από τη συζήτηση  που ακούγανε, να καταλάβουν εάν γινόταν πραγματικός διάλογος ή εάν η κάθε κούκλα έλεγε τα δικά της, μη δίνοντας σημασία στο συνομιλητή της. Όταν γινόταν διάλογος, τα παιδιά σήκωναν τα χέρια τους, στην αντίθετη περίπτωση, καθόντουσαν ακίνητοι. Στη συνέχεια, τα παιδιά πήραν το λόγο και έφτιαχναν αυτοσχέδιες ιστορίες διαλόγων. Μιμηθήκαμε καταστάσεις από το σπίτι, το σχολείο και χώρους καθημερινότητας. Αφηγηθήκαμε προσωπικές ιστορίες όπου και τα ίδια τα παιδιά αγνοούν τους γονείς τους όταν τους λένε να μαζέψουν τα παιχνίδια τους, να συμμαζέψουν ή να φάνε την ώρα που πρέπει, ώστε να συνειδητοποιήσουν τις συνέπειες των πράξεων τους.  Εκφράσαμε τα συναισθήματα μας όταν δε μας δίνουν σημασία και καταλήξαμε σε συμπεράσματα για το τι πρέπει να κάνουμε. Τα παιδιά έλεγαν με ποιους τρόπους μπορούμε να αγνοήσουμε  τους περισπασμούς σε όλες τις περιπτώσεις και τους χώρους δράσης και οι ιδέες τους καταγράφονταν στον πίνακα για να μπορούμε να τους χρησιμοποιήσουμε κάθε φορά που ερχόμαστε αντιμέτωποι με τέτοιες καταστάσεις. Παίξαμε παιχνίδια με τα τραγούδια. Αντικαθιστούσα μία λέξη από τους στίχους και τα παιδιά έπρεπε να με σταματήσουν και να πουν τη σωστή, ενώ για το τέλος, αφήσαμε το αγαπημένο παιχνίδι «πετάει ο γάιδαρος»!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο